Bedoeling van dit project is de in Limburg aanwezige infrastructuur, kennisopbouw en opleiding inzake nieuwe media te profileren en terzake een marketingstrategie uit te bouwen. Met de FFIO, die instaat voor de promotie en profilering van de Vlaamse kennisvalleien in het buitenland, zal nauw worden samengewerkt. Men wenst daarvoor een prospector in dienst te nemen, die in samenwerking met de cluster Nieuwe Media, de Raad van Bestuur van het Wetenschapspark en de Wetenschappelijke Adviesraad, o.a. de volgende taken zal opnemen: in samenwerking met de IT-multimedia cluster een marketingstrategie uitwerken en implementeren m.b.t. de profilering van Flanders Multimedia Valley (mede op basis van het actieplan dat SPL zal uitwerken voor de speerpuntsector nieuwe media); de acquisitie van nieuwe bedrijven en de begeleiding van spin-offs; inzake acquisitie worden meerdere sporen gevolgd: opbouw van het competentie-profiel van de sector (imagovorming; o.a. via seminaries, colloquia en demonstraties); de detectie, gerichte opvolging en acquisitie van buitenlandse bedrijven en bedrijven, die complementair zijn met de bestaande productie, engineering en ontwikkeling; en tenslotte ook via het trachten te verbeteren van het attractieprofiel van de regio (risicokapitaal, faciliteiten voor hogere opleiding en beschikbaarheid van hoog gekwalificeerde arbeidskrachten). Uit de aard van voorgaande functies is het duidelijk dat de prospector mee bepalend zal zijn voor de visuele uitstraling van de Flanders Multimedia Valley (logo, huisstijl, internet site, promotionele publicaties, prestentaties, evenementen…)
Thema: innovatie en kenniseconomie
Programma: Doelstelling 2 1997-1999
Startjaar: 1997
Totale projectkosten: € 292.638,31
Europese subsidie: € 102.423,41