De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...
Gedeputeerde Tom Vandeput, samen met de coördinator en de leerlingen van Artisjiek

Artisjiek wint provinciale finale Vlajo Mini- ondernemingen

donderdag, 14 maart 2019

Vijf Limburgse mini-bedrijfjes hebben gisterenmiddag in het Provinciehuis acte de présence gegeven voor de provinciale finale van de Vlajo Mini-ondernemingen. In aanwezigheid van gedeputeerde van Economie Tom Vandeput riep Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) hier de "beste" Vlajo Mini-onderneming van Limburg voor het schooljaar 2018-2019 uit.
Voor Artisjiek en Sentimiënto van Bovenbouw Sint-Michiel Leopoldsburg, Eventtrix van VIIO Borgloon, BOXit en Twijg van Scholengroep O.L.V. Campus Sint-Aloysius Zepperen, was het al een knappe prestatie om deze finale te halen. Een ijzersterk businessplan en een professioneel beheerrapport hebben deze mini’s tot in de eindronde gebracht.
Nadat elke mini nog eens grondig aan de tand is gevoeld over de visie van hun onderneming, product, inkooppolitiek, marketing en andere aspecten werd uiteindelijk mini-onderneming Artisjiek als laureaat gekroond. De mini-onderneming organiseert events om consumenten te scouten die in staat zijn te functioneren als een professional.

Met de Vlajo Mini-ondernemingen krijgen elk jaar zowat 700 leerlingen uit de derde graad van het secundair onderwijs de kans een eigen bedrijf op te richten. Op basis van een marktonderzoek kiezen de leerlingen een product of dienst om te commercialiseren. Het doel is jongeren te laten proeven van het ondernemerschap in de breedste zin van het woord.

“Met een 7.000 tal starters vorig jaar is Limburg een echte ondernemende provincie geworden. Het is voor de economische dynamiek essentieel dat de ondernemerszin blijvend wordt gestimuleerd. En hiervoor rekenen we onder meer op de Limburgse jeugd want zij kunnen de ondernemers van de toekomst worden. En dat heeft Vlajo goed begrepen. Met het project Mini-Ondernemingen bieden ze onze jongeren al in het onderwijs bijzondere kansen en mogelijkheden om vlotter de stap naar het ondernemerschap te zetten. Jong geleerd is immers oud gedaan. De combinatie van doen en leren, helpt om persoonlijke mogelijkheden te verkennen en scherpt de skills verder aan die nodig zijn om uit te groeien tot een professionele ondernemer“, aldus Tom Vandeput, gedeputeerde van Economie.

Op woensdag 24 april mag Artisjiek Limburg gaan vertegenwoordigen op de Vlaamse finale in Brussel.

Nieuws op maat

Het overzicht van nieuws, door jou gekozen ...

Dit e-mailadres bestaat al. Je kunt jouw voorkeuren altijd aanpassen via jouw account.